Fler webbplatser

Åka skridskor och spela ishockey

E-post: kundcenter@hallstahammar.se
    Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar

Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar

Öppettider i kundcenter
    1 sept - 31 maj (vintertid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.30
    Fredag 08.00-16.00

1 juni - 31 augusti (sommartid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.00
    Fredag 08.00-15.00

Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.

Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.

Befattning: Föreningbyrån
    E-post: foreningsbyran@hallstahammar.se
    Besöksadress: Kulturhuset, Parkgatan 7, Hallstahammar

Här hittar du information om var i kommunen du kan åka skridskor både utom- och inomhus. Tider för allmänhetens åkning hittar du i evenemagnsguiden. Du får också länk till hockeyklubbens webbplats om du vill veta mer om att spela ishockey och till konståkningsklubbens webbplats om du vill veta mer om konståkning.

Från augusti till mitten av mars finns det möjlighet att åka skridskor under allmänhetens åkning i ishallen Swetex Arena. Tider för allmänhetens åkning hittar du i evenemangs­kalendern här på kommunens webbplats. Att åka skridskor under allmänhetens åkning kostar ingenting.

Hallstahammars hockeyklubb bedriver verksamhet i ishallen.

Vill du eller din förening boka träningstider kontaktar du föreningsbyrån för bokning och mer information.

Park- och gatuavdelningen spolar isbanor när vädret tillåter. På dessa isbanor är det fritt att åka oavsett tid på dagen. Vissa av banorna har även belysning som är tänd fram till 23-tiden på kvällen.

• Rinken vid motionscentrum i området Duvhällarna, Gråstensvägen 2, Hallstahammar
    • Rinken bredvid Vallmobadet i Kolbäck

Även på vissa fria ytor i till exempel bostadsområden spolar park- och gatu­avdelningen isbanor när det enligt väder­prognosen är kall­grader under en period framåt:

• Herrskogen i Strömsholm
    • Slånbärs-/Vinbärsvägen
    • Surbrunnsvägen
    • Usterstavägens lekplats i Näs
    • Södra sidan av Nibbleskolan

Då du åker långfärdsskridskor på naturisar är säkerheten det viktigaste att tänka på. Huvudregeln är att aldrig åka ensam!

Svenska Livräddningssällskapet pratar om nyckelordet KUS:
    K: kunskap om isen och dess bärighet
    U: utrustning om olyckan är framme
    S: sällskap

När termometern kryper ner mot nollan och isen lägger sig så kan du kontakta Friluftsfrämjandet och delta när Frilufts­främjandet åker på tur på Mälaren.