Fler webbplatser

När du fått en förskoleplats

    Telefon: 0220-24000
    E-post: kundcenter@hallstahammar.se
    Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar

    Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar

    Öppettider i kundcenter
    1 sept - 31 maj (vintertid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.30
    Fredag 08.00-16.00

    1 juni - 31 augusti (sommartid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.00
    Fredag 08.00-15.00

    Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.

    Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.

    När du anmält ditt barn till kommunala förskolan får du en bekräftelse att vi tagit emot din anmälan. När lämplig plats kan erbjudas skickas ett placeringsbeslut ut via post.

    Du får ett beslut om placering

    När du har fått en plats för ditt barn får du ett placeringsbeslut hemskickat via posten.

    Om du är nöjd med platsen behöver du inte göra någonting. Förskolan kommer att ta kontakt och bjuda in er till ett introduktionssamtal. Ditt barn tas bort ur kö till övriga alternativ.

    Om du fått plats på annan förskola än den du sökte i första hand kan du skicka in en ansökan om att byta förskola. Du behåller ditt ködatum men platsgarantin gäller inte längre. Omplaceringar görs i augusti månad.

    Om du tackar nej till platsen så stryks din ansökan. Du får då göra en ny ansökan om du vill ha en plats vid senare tillfälle. Kontakta handläggare via kundcenter om du vill tacka nej till platsen.

    Om du tackar nej till platsen men vill fortsätta stå i kö får du ett nytt ködatum och platsgarantin gäller inte längre. 

    Kontakta placeringshandläggare via kundcenter om du har frågor kring placeringen och vad som gäller.

    Lämna schema och inkomstuppgift

    När du fått en förskoleplats behöver du lämna inkomstuppgift och information om schema. Senast i samband med barnets inskolning behöver vi ha dessa uppgifter. Men lämna dem gärna så snart som möjligt.