Leverera varor och tjänster - fakturering

    Telefon: 0220-24000
    E-post: kundcenter@hallstahammar.se
    Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar

    Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar

    Öppettider i kundcenter
    1 sept - 31 maj (vintertid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.30
    Fredag 08.00-16.00

    1 juni - 31 augusti (sommartid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.00
    Fredag 08.00-15.00

    Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.

    Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.

    Du som är leverantör av varor eller tjänster till Hallstahammars kommun kan använda dig av olika alternativ när du skickar en faktura för utfört arbete.

    Kommunen tar endast emot e-fakturor

    Lagen om e-faktura till följd av offentlig upphandling innebär att alla inköp som Hallstahammars kommun gör, ska faktureras med en e-faktura. Observera att PDF inte är ett godkänt format.

    Har du ett befintligt affärs- eller ekonomisystem som hanterar e-fakturering ska du använda dig av det:

    • PEPPOL (Hallstahammars kommun, PEPPOL-id är 0007:2120002064)
    • Svefaktura (Välj Pagero där vårt id är detsamma som kommunens organisationsnummer 212000‑2064 eller GLN 7300009066803)

    Har du inget e-faktureringssystem kan du använda Hallstahammars kommuns fakturaportal och Pagero Online:

    I absolut sista hand kan du efter överenskommelse skicka en pappersfaktura till:

    Hallstahammars Kommun

    Fack 760025

    R 067

    106 37 STOCKHOLM

    Referenskod måste alltid anges

    Vid fakturering ska alltid en referens bestående av bokstäverna ZH följt av sex siffror anges. Ange bokstäver och siffror i en följd utan mellanslag. 

    Person som håller på att fakturera