Fler webbplatser
Boende, miljö och trafik

Fakturering av vatten och avlopp övergår till Mälarenergi

Sedan 1 april 2022 ingår Hallstahammars kommuns vatten och avlopp i bolaget Mälarenergi Vatten AB, ett gemensamt bolag för de tre kommunerna Västerås, Hallstahammar och Surahammar för vatten och avlopp. Det innebär att du som boende i Hallstahammar har samma goda kranvatten som tidigare men Mälarenergi Vatten har nu ansvaret. Den 1 april 2023 övergår även fakturahanteringen till Mälarenergi.

Det här innebär att du som kund i fortsättningen får dina fakturor direkt från Mälarenergi AB. Den första fakturan från Mälarenergi kommer avse april månad och går ut till dig som kund i början av maj.

Har du frågor eller funderingar?

Har du frågor och funderingar kring vatten, avlopp, vattenmätare, vattentillgång eller annat som gäller förändringen, hör av dig till Mälarenergi. Du hittar all information du behöver på malarenergi.se. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Mälarenergis kundcenter:
Telefon: 021- 39 50 50
Företagskundcenter: 021-39 52 00
Mejl: post@malarenergi.se
Felanmälan kan självklart göras dygnet runt: 021-18 19 00