- Startsidan
- > Boende, miljö och trafik
- > Vatten och avlopp
- > Dricksvatten
- > Tanka större mängd vatten vid vår vatten- och slamstation
Tanka större mängd vatten vid vår vatten- och slamstation
Telefon: 0220-24000
E-post: kundcenter@hallstahammar.se
Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar
Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar
Öppettider i kundcenter
1 sept - 31 maj (vintertid)
Måndag-torsdag 08.00-16.30
Fredag 08.00-16.00
1 juni - 31 augusti (sommartid)
Måndag-torsdag 08.00-16.00
Fredag 08.00-15.00
Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.
Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.
Namn: Securitas
Telefon: 010-4705770
Befattning: Tekniska förvaltningens centralförråd
Telefon: 0220-24044
Besöksadress: Nibblegatan 19-21, Hallstahammar
Öppettider:
Måndag-fredag klockan 07.30-16.00
Lunchstängt klockan 12.00-13.00
Ändrade öppettider kan förekomma i anslutning till helgdagar.
Befattning: Assistent vatten och avlopp (VA), gata och park
Telefon: 0220-24044
I Hallstahammars kommun finns tre stationer där det går att tanka större mängder vatten. Vid stationen i Kolbäck går det också att lämna slam. För att använda stationerna krävs nyckel, som du kvitterar ut hos kommunen.
Registrera dig, hämta ut nyckel och håll koll på din användning
För att du ska kunna använda tankstationerna behöver du skicka in en anmälan om registrering.
När registreringen är klar hämtar du ut din nyckel på tekniska förvaltningens centralförråd, och kan därefter börja använda stationerna. Du kan också själv via webben kontrollera hur mycket vatten du tankat och vid vilka tillfällen.
Borttappad tankstationsnyckel är personlig och debiteras vid eventuell förlust.
- Ansök om nyckel till vatten- och slamstation (kräver e-legitimation)
- Blankett för ansökan om nyckel till vatten- och slamstation
(En och samma nyckel fungerar till alla stationerna) - Kontrollera din förbrukning av vatten från vattenstationerna
Enstaka vattentankningar och tillfällig användning
Du kan hämta ut en lånenyckel om du behöver använda vatten- och slamstationerna för enstaka vattentankningar, till exempel när du utför ett tillfälligt arbete i kommunen.
- Ansök om lånenyckel för tillfällig användning av vatten- och slamstation (kräver e-legitimation)
- Blankett för ansökan om lånenyckel för tillfällig användning av vatten- och slamstation
(En och samma nyckel fungerar till alla stationerna)
Du får en faktura
Du som använder vatten- och slamstationerna regelbundet faktureras halvårsvis om uttag eller tömning gjorts. De som använder en tillfällig lånenyckel faktureras så snart nyckeln har återlämnats.
Hitta till stationerna
- Vattentankstationen vid pumpstationen utefter Brånstaleden vid infarten till TPC.
GPS longitude 16.247406, GPS latitude: 59.604657 - Vatten- och slamstationen i korsningen Hallstavägen och Vallmogatan i Kolbäck (Vallby pumpstation). Här kan du både hämta vatten och lämna slam.
GPS longitude 16.238523, GPS latitude 59.569495 - Vattentankstationen vid pumpstationen på Lekvägen i Herrskogen.
GPS longitude 16.238254, GPS latitude 59.527379
Möjlighet att använda brandpost mot avgift
Runt om i kommunen finns brand- och spolposter utplacerade. Har du behov av att använda sådana poster för olika ändamål kan du kontakta Hallstahammars kommun. Posterna låses då upp och bli möjliga att använda för att hämta vatten från.
Kommunen tar ut en avgift för upplåsning samt hyresavgift efter en fastställd prislista. Till detta kommer en förbrukningsavgift. Även förbrukningsavgiften har en fastställd prislista och debiteringen sker per kubikmeter vatten som används.
Om något krånglar och du får felmeddelande
Om du får felmeddelande vid vattentankningen eller om det inte kommer något vatten vänligen kontakta kommunens kundcenter (på dagtid) eller Securitas (kvällar och helger).
Om det finns information i informationsfältet på tankstationen, uppge gärna det vid samtalet.
Mer information och frågor
Kommunens kundcenter hjälper dig komma i kontakt med rätt person om du har frågor om nyckelregistering, utlämning av nyckel, fakturafrågor eller om du tappat bort nyckel.
Du kan också kontakta assistent för vatten och avlopp direkt.
Saknar du något på sidan? Kontakta:
Senast uppdaterad: