Tjänstegaranti
Telefon: 0220-24000
E-post: kundcenter@hallstahammar.se
Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar
Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar
Öppettider i kundcenter
1 sept - 31 maj (vintertid)
Måndag-torsdag 08.00-16.30
Fredag 08.00-16.00
1 juni - 31 augusti (sommartid)
Måndag-torsdag 08.00-16.00
Fredag 08.00-15.00
Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.
Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.
Hallstahammars kommun strävar efter att erbjuda medborgare, kunder och brukare tjänster med hög kvalitet. Våra tjänstegarantier är till för att tydliggöra hur långa handläggningstider för olika ärenden du kan förvänta dig av oss. Om vi inte lyckas hålla det vi lovat minskas din avgift för handläggning av ärendet.
När du har ett ärende där du ansöker (eller lämnar en anmälan) om något av följande, kan du förvänta dig att ditt ärende handläggs inom en viss tid. Om du inte får beslutet inom utsatt tid, efter att vi tagit emot en komplett ansökan, ger vi dig 25 procents avdrag på avgiften.
Följande tjänster omfattas av tjänstegaranti:
- Ansökan om planbesked
- Ansökan om bygglov
- Anmälningspliktig åtgärd enligt plan och bygglagen
- Anmälan av värmepumpanläggning inom verksamhetsområdet för kommunalt vatten och avlopp
- Ansökan om tillstånd för installation av värmepumpanläggning utanför kommunalt verksamhetsområde för vatten och avlopp samt inom vattenskyddsområde
- Ansökan om tillstånd för enskild avloppsanläggning
Sidan uppdaterades den