Fler webbplatser

Hallstahammars kommun ingår i Mälarenergi Vatten AB från och med 1 april - så påverkas du

    Telefon: 0220-24000
    E-post: kundcenter@hallstahammar.se
    Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar

    Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar

    Öppettider i kundcenter
    1 sept - 31 maj (vintertid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.30
    Fredag 08.00-16.00

    1 juni - 31 augusti (sommartid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.00
    Fredag 08.00-15.00

    Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.

    Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.

    Hallstahammars kommuns vatten och avlopp ingår nu i bolaget Mälarenergi Vatten AB, ett gemensamt bolag för de tre kommunerna Västerås, Hallstahammar och Surahammar för vatten och avlopp. Det innebär förändringar från och med den 1 april.

    Stainless steel kitchen faucet and sink with running water

    Från och med den 1 april ansvarar Mälarenergi Vatten AB för dina vatten– och avloppstjänster. Samma goda kranvatten, men nytt namn! Inledningsvis kommer fakturan för din vattenförbrukning att komma från Hallstahammars kommun, men under senhösten kommer den att komma från Mälarenergi Vatten AB.

    Under en övergångsperiod finns även information om vatten och avlopp kvar på kommunens webbplats hallstahammar.se för att sedan bli en del av Mälarenergis webbplats malarenergi.se.

    Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Mälarenergis kundcenter från och med 1 april:

    Telefon: 021- 39 50 50
    Företagskundcenter: 021-39 52 00
    Mejl: post@malarenergi.se

    Felanmälan kan du göra dygnet runt från och med den 1 april på telefon 021-18 19 00