Fler webbplatser

Vatten- och avlopps­fakturan försenad på grund av det nya debiterings­systemet

Telefon: 0220-24000
E-post: kundcenter@hallstahammar.se
Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar

Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar

Öppettider i kundcenter
1 sept - 31 maj (vintertid)
Måndag-torsdag 08.00-16.30
Fredag 08.00-16.00

1 juni - 31 augusti (sommartid)
Måndag-torsdag 08.00-16.00
Fredag 08.00-15.00

Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.

Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.

Hallstahammars kommun håller på att införa ett nytt debiteringssystem för vatten- och avlopp. Tyvärr har införandet blivit försenat och därför har även fakturautskicket blivit försenat. Så snart som problemen är avhjälpta kommer fakturorna att skickas ut.

Kökskran med rinnande vatten

Ett nytt bank­giro­nummer

När den kommunala vatten- och avlopps­fakturan kommer nästa gång bör du vara upp­märksam på att det är ett nytt bank­giro­nummer som ska användas vid betalning. För dig med autogiro sker bytet av bg-nummer automatiskt och du behöver inte göra någonting.

Det nya bg-numret som ska användas när du betalar din vatten- och avloppsfaktura är 5408-6251.

Observera att det tidigare postgironumret inte längre används.

Mer information

Har du frågor kan du alltid kontakta kommunens kundcenter, som svarar på frågor och lotsar dig vidare till rätt person.